expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
The motion pictures tell us the human story by overcoming the forms of the outer world,namely, space, time, and causality,
and by adjusting the events to the forms of the inner world,namely, attention, memory, imagination, and emotion.

Σκοπός του ιστολογίου

Στο ιστολόγιο αυτό επιχειρούμε να δείξουμε ότι ο κινηματογράφος έχει την δυνατότητα να σκέφτεται φιλοσοφικά και κυρίως να εμφανίζει το νόημα του οπτικά μέσα στις εικόνες. Η σύνθεση των εικόνων (που αφορούν την αίσθηση) και της σκέψης (που αφορά τη νόηση) γεννά τις κινηματογραφικές μορφές. Καλούμαστε να νιώσουμε τις κινηματογραφικές ταινίες και όχι απλώς να τις καταλάβουμε.

18.2.12

Για τη φύση και τη λογική του πλάνου

Ορίζουμε το πλάνο ως  μια εικόνα ή ένα γεγονός που κινηματογραφείται χωρίς σταμάτημα της κάμερας. Μια συνεχής, μη-διακοπτόμενη φάση της κίνησης.

Με τον όρο φύση του πλάνου, αναφερόμαστε στο περιεχόμενό του, την σύνθεσή του, τους όγκους, τις γραμμές και τις επιφάνειες εντός του, τις φωτοσκιάσεις, το εύρος και το βάθος της εστίασης του φακού, την απόσταση και τη θέση της κάμερας από το αντικείμενο ή το πρόσωπο. Όλα αυτά αφορούν το ίδιο το πλάνο.

Με τον όρο λογική του πλάνου, εννοούμε τον τρόπο που συνδέεται με το προηγούμενο και το επόμενο πλάνο. Η λογική των πλάνων  αφορά την μεταξύ τους σύνδεση, δηλαδή το μοντάζ.

*Για παράδειγμα, στην ανάρτηση για την διάκριση μεταξύ στατικου και δυναμικού χώρου στον κινηματογράφο, η διάκριση έγινε με βάση την απόσταση της κάμερας (μακρινό πλάνο), τη διάρκειά του πλάνου,  το είδος του φακού, την γεωμετρική -στατική ή δυναμική- αίσθηση και σύνθεση. Αφορούσε τη φύση του πλάνου. 


Στην ανάρτηση για την ταινία Μέσα από τον σπασμένο καθρέφτη, έγινε λόγος για την ειδική σημασία και το νόημα της λογικής της εναλλαγής ανάμεσα στο κοντινό και το μακρινό πλάνο. Αφορούσε την λογική του πλάνου, τη σύνδεσή του με το προηγούμενο και το επόμενο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis

comments powered by Disqus
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...